Tilaus- ja sopimusehdot

Yleistä

Kehitysvammaliitto y-tunnus: [0116608-8], osoite: [Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo]; myy tuotteita Opike-verkkokaupassa yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan vain Suomeen. Jos haluat tilata ulkomaille, lähetä viesti asiakaspalveluumme tilaukset@kvl.fi, niin otamme sinuun yhteyttä. Ulkomaille toimitettavien tilausten postimaksu on postin perimä postimaksu. Ulkomaantilaukset maksetaan aina etukäteen.

Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin. Toimitusehdot ovat voimassa 1.11.2021 alkaen. Tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta, ennen kuin tilaat tuotteita verkkokaupastamme, sillä pidätämme oikeuden muuttaa hintoja sekä toimitusehtoja. Lähettämällä tilauslomakkeen sitoudut noudattamaan toimitus- ja maksuehtojamme. Kehitysvammaliitolla on oikeus tarkastaa asiakkaan luottotiedot ja olla hyväksymättä asiakkaan tilausta.

Asiakastiedot ja rekisteröityminen

Tehdäkseen tilauksen Opike-verkkokaupasta, asiakkaan tulee olla rekisteröitynyt Opike-verkkokaupan asiakkaaksi. Yksityishenkilön tulee rekisteröitymisen yhteydessä ilmoittaa nimi, postiosoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yritysasiakkaan on aina ilmoitettava organisaation nimi, yhteyshenkilö, toimitusosoite, laskutusosoite, y-tunnus, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Asiakastietoja ei myydä eikä luovuteta ulkopuolisille.

Tilaaminen ja maksutavat

Otamme tilauksia vastaan ainoastaan verkkokauppamme kautta. Poikkeuksia ovat ulkomaantilaukset, joista pitää sopia sähköpostitse tilaukset@kvl.fi.

Yksityishenkilöt maksavat tilauksensa verkkokaupassa ostosten teon yhteydessä. Organisaatioasiakkailla on mahdollisuus laskuun. Lähetämme laskut ensisijaisesti verkkolaskuina. Tarvittaessa lähetämme edelleen myös paperilaskuja.

Jos laskua ei suoriteta eräpäivään mennessä (14 vrk), siirretään lasku perittäväksi. Laskujen maksuajan lykkäykset ja muut kyselyt tehdään muistutuslaskussa annettuihin yhteystietoihin. Jokaisesta maksumuistutuksesta veloitamme perintökulut. Kaikki toimitetut tuotteet ovat lähettäjän omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

Maksupalvelun tarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj. (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun meille. Kuluttajan kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Paytrail Oyj on Suomen suurin verkkomaksujen välittäjä. Kuluttajille | Paytrail

Hinnat

Tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteen hinta on verkkokaupan sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hinnat on merkitty euroissa (EUR). Kehitysvammaliiton tuotteet on tuotettu STEA:n tuella. Myyntitoimintamme on arvonlisäverovapaata (alv 0%). Toimitus- ja käsittelykulut näkyvät tilauksen yhteydessä ennen tilauksen vahvistamista.

Tilausvahvistus ja kuitti

Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostitse. Siinä on eriteltynä tilauksen sisältö, tuotteiden ja toimituskulujen eritellyt hinnat, loppusumma, valittu maksutapa, laskutusosoite, toimitusosoite ja lisätietoihin täytetyt kommentit. Jos tilaus on maksettu tilauksen teon yhteydessä Paytrailin kautta, tilausvahvistus toimii kuittina.

Toimitus

Lähetämme tilaukset mahdollisimman pian. Tilaukset lähtevät meiltä kaksi kertaa viikossa, tiistaisin ja torstaisin, kesäaikana kerran viikossa. Toimitusaikamme on normaalisti enintään kaksi viikkoa. Jos tilauksenne on kiireellinen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tilaukset@kvl.fi tai puhelimitse 09 348 09 350. Pyrimme toteuttamaan toiveenne, jos se on mahdollista.

Kesällä ja vuodenvaihteessa toimituksissa on taukoja. Näistä ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Mikäli emme voi toimittaa tilauksen kaikkia tuotteita samanaikaisesti, toimitamme loput tuotteet jälkitoimituksena ilman lisäkuluja.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa. Mikäli tilaus on jo ehtinyt lähteä meiltä, tilauksen voi palauttaa kuluitta asiakaspalautuksena (kts. alempana kohta Palautusoikeus). Palautusoikeus ei koske jälleenmyyjiä, ellei tuote ole viallinen.

Palautusoikeus

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus postipaketin noutohetkestä tai lähetyksen perille toimituksesta alkaen. Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on noudettu postista.

Palautusoikeus koskee vain tuotteita, jotka ovat alkuperäisessä kunnossa ja käyttämättömiä. Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta. Palautusta varten tarvitset palautustunnuksen. Saat sen lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme osoitteeseen tilaukset@kvl.fi. Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut maksaa asiakas itse.

Tuotepalautukset on lähetettävä mahdollisuuksien mukaan aina alkuperäisessä paketissa tai muuten hyvin pakattuna ilman turhia merkintöjä. Mukaan on liitettävä kopio laskusta/lähetteestä sekä tiedot palautuksen tekijästä, tuotteesta ja palautuksen syystä. Palautuksista, joissa tuote palautuu käytettynä, tai jos tuote on pakattu huonosti ja on myyntikelvoton, veloitamme asiakkaalta sekä tuotteen hinnan, että palautuskulut voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme rahat tilatuista tuotteista, mutta emme palauta postituskuluja. Voimme postittaa meille palautuneen lähetyksen uudestaan. Tällöin veloitamme toimituskulut uudelleen.

Lähetyksen tarkistus ja reklamaatio

Tarkista vastaanottamasi lähetys. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, ilmoita siitä asiakaspalveluumme tilaukset@kvl.fi. Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä myyjälle, kohtuullisessa ajassa, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Mikäli olet epävarma, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen kuin palautat tuotteet. Korvaamme virheen pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheettömän tuotteen. Jos tämä ei ole mahdollista, palautamme tuotteesta maksamasi hinnan saatuamme viallisen tuotteen asiakaspalautuksena.

Ylivoimainen este

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (ns. force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Sopimuksen muuttaminen

Kehitysvammaliitolla on oikeus milloin tahansa muuttaa verkkokauppaa, sen sisältöjä ja saatavilla oloa sekä tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamalla siitä verkkokaupassa. Muutokset tulevat voimaan välittömästi kuitenkin siten, että tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia ehtoja.

Riitojen ratkaisu

Verkkokaupan ja asiakkaiden välistä sopimusta koskeviin mahdollisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.